اخبارسینمای داستانی

انتقاد شدید سینماداران اروپایی از اهدای اسکار به نتفلیکس

عده‌ای معتقد‌اند اهدای سه جایزه به "روما" بی‌اعتبار کردن اسکار است چرا که این فیلم در بسیاری از سینماهای جهان به نمایش درنخواهد آمد

به گزارش بلاگ سینمامارکت، در نود و یکمین دوره جوایز اسکار «کتاب سبز» اسکار بهترین فیلم سال را از دستان «روما» ربود. روما اثر تحسین شده «آلفونسو کوارون» و تولید نتفلیکس، ابررسانه آنلاین دنیا با وجود ناکامی در کسب جایزه اسکار بهترین فیلم، توانست جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند.

حال گروهی از اعضای عالی‌رتبه نهادهای صنفی سینمایی در اروپا به این تصمیم به شدت انتقاد کرده و نتفلیکس را متهم کرده‌اند که به ضرب و زور پول و اجرای کمپین‌های پرخرج به این مهم دست یافته است. «دیتلف راسمن» رییس انجمن بین‌المللی سینماهای هنری (CICAE) می‌گوید: ما معتقدیم اهدای سه جایزه به «روما» بی‌اعتبار کردن اسکار است چراکه این فیلم در بسیاری از سینماهای جهان به نمایش درنخواهد آمد و مراسم اسکار را به نسخه دیگری از جوایز امی تبدیل خواهد کرد که به محصولات تلویزیونی ارج می‌نهد.

سال گذشته پخش‌کنندگان فرانسوی توانستند با لابی قدرتمند خود، فستیوال فیلم کن را وادار به خارج کردن محصولات نتفلیکس از دور رقابت‌ها کنند. این موضوع باعث شد «روما» از خیر نمایش در کن گذشته و اکران جهانی خود را از جشنواره ونیز آغاز کند که شیر طلایی این فستیوال را برای کوارون به همراه آورد. از آن زمان تا کنون کمپین تبلیغاتی قدرتمندی برای این فیلم شکل گرفت اما در هر مرحله مخالفت‌های جدیدتری نیز سر برآورده است.

«فرانسیس آیمی» رییس سینماهای هنری فرانسه (AFCAE) نیز معتقد است: «روما» مادامی که اکران سینمایی نداشته باشد، حقیقتا یک فیلم سینمایی محسوب نمی‌شود. او همچنین با انتقاد از بودجه تبلیغاتی فیلم، آن را مبلغی نجومی خواند که از هزینه ساخت فیلم فراتر رفته است در حالی که بهترین تبلیغ یک اثر سینمایی، اکران آن در سالن‌های نمایش است. «فرانچسکو روتلی» رییس (ANICA) یا اتحادیه ملی تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان ایتالیا نیز گفته است: واضح است که نتفلیکس هیچ اهمیتی به «روما» نمی دهد، آنها فقط اسکارها را برای تبلیغ برند خود می‌خواستند.

منبع
هالیوود ریپورتر
برچسب ها
برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام بلاگ سینمامارکت بپیوندید: کانال بلاگ سینمامارکت

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن