سایت سینمامارکت
اخبارجشنواره سینما حقیقتجشنواره ها

رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت»

پوستر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در سالن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رونمایی شد.

به گزارش بلاگ سینمامارکت، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد پس از رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» که در سالن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صورت گرفت، گفت: سپاس ویژه دارم از محمدرضا اصلانی که زحمت کشید و در این مراسم حضور یافت. امیدوارم سایه‌شان همواره بر سر سینمای مستند مستدام باشد.

وی درباره‌ سادگی پوسترهایی که برای جشنواره «سینماحقیقت» طراحی می‌شوند، توضیح داد: این سادگی تا حدی به سلیقه‌ ما باز می‌گردد که از اِلمان‌های نامفهوم پرهیز داریم. از سوی دیگر گرایش من به سمت یک سادگی حداکثری است؛ سادگی اغراق ‌شده که همه را در مواجه با پوستر متعجب کند، هرچند معنایی در پشت آن نهفته باشد.

محمدرضا اصلانی هم در ادامه با اشاره به جمله معروف معمار هلندی که «کم بیشترین است» گفت: این اصطلاحی جهانی است و با کمترین‌ها می‌توان بیشترین مفاهیم را منتقل کرد. این پوستر هم با کمترین نمادها بیشترین مفاهیم را بیان می‌کند.

وی افزود: جشنواره «سینماحقیقت» مهم‌ترین جشنواره ایران است، حتی جشنواره فجر هم نتوانسته جایگاه خود را آن گونه که باید بیابد اما «سینماحقیقت» به حدی اعتبار یافته است که حتی فیلمسازان داستانی هم چشمشان به این جشنواره است. این فستیوال در حال جا انداختن سینمای بلند مستند است و امیدوارم با کمک این جشنواره، سینمای مستند تبدیل به امری شود که اکران‌شونده باشد.

اصلانی با اشاره به عملکرد گروه «هنر و تجربه» تصریح کرد: متاسفانه این گروه نتوانسته است به درستی عمل کند. اکران‌های پراکنده و انتخاب‌های نادرست باعث جذب مخاطب به سینمای مستند نخواهد شد. به نظر من سینما فرهنگ محل مناسبی برای اکران دائمی فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» است و باید یکی از سالن‌های آن به فیلم مستند اختصاص یابد.

طباطبایی‌نژاد هم با بیان این که گروه «هنر و تجربه» نسبت به این انتقادات واقف هستند، اظهار کرد: در دوره‌ جدید، دوستان تصمیم دارند با سخت‌گیری و دقت بیشتر، بهترین‌ها را برای نمایش انتخاب کنند و زمان‌بندی سانس‌ها هم قرار است با تغییراتی همراه شود و این اتفاق خوبی است.

مرتضی رزاق‌کریمی در پایان با اشاره به این که یکی از ویژگی‌های پوستر طراحی شده «سینماحقیقت»، رجوع چندباره مخاطبان به آن است، بیان کرد: مخاطب در نگاه نخست ممکن است متوجه تمامی نکات موجود در پوستر نشود. می‌توان بارها این پوستر را دید و هر بار متوجه یکی از نکات موجود در آن شد. پوستری که هر روز در معرض دید علاقه مندان به جشنواره است، باید این ویژگی را داشته باشد.

پوستر جشنواره سینماحقیقت

حمیدرضا بیدقی طراحی پوستر دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» را برعهده داشت.

گفتنی است که در مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، استاد محمدرضا اصلانی، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره سینماحقیقت)، مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام)، عباس اسداللهی (معاونت اداری، مالی و حقوقی)، امیرمحمد دهستانی (معاون انیمیشن)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی)، شیرین نادری (مدیر امور بین‌الملل)، محمدرضا بهشتی (مدیر اجرایی)، علی عباس‌قلی‌زاده (مدیر امور اداری)، مجید رحیمی (مدیر پژوهش) و بهمن نورایی (مدیر بازرگانی) حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر
برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام بلاگ سینمامارکت بپیوندید: کانال بلاگ سینمامارکت

همچنین بخوانید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن