سایت سینمامارکت
اخبارجشنواره سینما حقیقتنقد و بررسی

مخاطبان ایرانی بسیار کلام محور هستند

مهدی نورمحمدی بیان کرد که مخاطبان ایرانی بسیار کلام محور هستند و فیلمسازان عادت کرده اند که روی صدا تمرکز داشته باشند.

به گزارش بلاگ سینمامارکت، مهدی نورمحمدی کارگردان مستند «آواز جغد کوچک» در جلسه فیلم خبر گفت: مخاطبان جشنواره سینماحقیقت معمولا به تماشای فیلم های اجتماعی گرایش دارند و ممکن است به این فیلم توجهی نکنند اما فیلم ما حتی در جشنواره هایی که محیط زیستی نبودند هم مورد استقبال قرار گرفته است.

نورمحمدی درباره سابقه مستندسازی اش گفت: آخرین کار من «در پناه بلوط» است که ۱۹ جایزه بین المللی در ۱۱ کشور برده است.
وی با اشاره به اینکه راوی این فیلم دو جغد هستند، درباره حضور فیلم حیات وحش در جشنواره سینماحقیقت گفت: واقعیت این است در ایران مخاطب بسیار کلام محور است. ما عادت کردیم که روی صدا تمرکز داشته باشیم. بنابراین ساخت این فیلم برای کسی که بخواهد به زبان تصویر قصه مستند را روایت کند، سخت است.

نورمحمدی تاکید کرد: پیش از این در دنیا کارهایی به شیوه جانبخشی انجام شده بود که معروف ترینشان فیلم رژه پنگوئن هاست که اسکار هم گرفت اما تعدادشان بیشتر از هفت، هشت فیلم نیست. البته رژه پنگوئن ها هم نریشن دارد.

برچسب ها
برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام بلاگ سینمامارکت بپیوندید: کانال بلاگ سینمامارکت

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن