سایت سینمامارکت
اخبارمصاحبه

در تلویزیون باید یک گروه برای تولید فیلم‌های مناسبتی ایجاد شود

وحید چاووش که از مستندسازان فعال در حوزه ساخت مستندهایی با موضوع اربعین حسینی است، معتقد است: همواره مدیران شبکه‌های تلویزیونی یک ماه یا پانزده روز مانده به ماه محرم و صفر یا رمضان به یاد تولید فیلم می‌افتند و استرس می‌گیرند که چه کنیم؟ در حالی که باید در طول سال با ایجاد یک گروه برای تولید فیلم‌های مناسبتی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

به گزارش بلاگ سینمامارکت، وحید چاووش کارگردان مستندهای «یادداشت‌های یک پیاده»، «شما چه کسی هستید؟»، «ماما نَزیهه»، «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند»، «قصه‌های ناخوانده» و «صبحی که نزدیک است» که همگی به موضوع پیاده‌روی اربعین می‌پردازند، در ارزیابی مستندهایی که تاکنون با این موضوع ساخته شده‌اند، گفت: تاکنون فیلم‌های اندکی ساخته شده‌اند که حق مطلب را ادا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال دوازده ماه داریم که یک چهارم آن به محرم، صفر و رمضان اختصاص دارد. مردم برای این سه ماه نیاز به فیلم‌های داستانی، گزارشی و ترکیبی دارند؛ اما تلویزیون و نهادهایی که مرتبط با فرهنگ هستند برای این سه ماه چقدر کار می‌کنند؟
این مستندساز با تاکید بر این که آنتن تلویزیون محدود به پخش عزاداری شده است، تصریح کرد: با این روش مشخص است که مخاطب دلزده می‌شود. به مقام معظم رهبری(ره) در دیداری که با مستندسازان داشتند، گفتم: برای رفع این مشکل راهکارهای بسیاری وجود دارد. به نظر من باید در تلویزیون گروهی تعریف شود که تمام تلاشش تولید اثر برای این سه ماه باشد؛ به این شکل برای تولیدات از یک سال قبل برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: اگر در هر شبکه از تلویزیون مدیری برای تولید محتوای مناسبتی تعریف شود و بودجه‌ای به این کار اختصاص یابد، مسلما تحولی اساسی در این زمینه رخ خواهد داد. نگاه‌های متفاوت در چنین شرایطی است که ایجاد خواهد شد چون مدیر مربوطه در طول سال به دنبال متخصصان این حرفه می‌گردد و از آن‌ها دعوت می‌کند که طرح‌های خود را ارائه دهند و آثاری ارزشمند تولید خواهند شد.

برچسب ها
برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام بلاگ سینمامارکت بپیوندید: کانال بلاگ سینمامارکت

همچنین بخوانید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن